30
روستای الکترونیکی کرسگان
فوریه 26, 2020
بزرگترین بوستان روستایی شهرستان فلاورجان
می 2, 2021

روستای کرسگان

روستای کرسگان از توابع بخش مرکزی شهرستان فلاورجان در ۲ کیلومتری شهر فلاورجان و نیز در ۵ کیلومتری شهر اصفهان که در طول ۵۱ درجه و ۳۳ دقیقه شرقی و عرض ۳۲ درجه و ۳۴ دقیقه شمالی قرار دارد. این روستا از شمال به شهر ابریشم و از جنوب به روستای موسیان و شهر کلیشاد و سودرجان و از غرب به روستای جولرستان و از شرق به شهر ابریشم منتهی می شود. کرسگان در مجاورت محور اصلی اصفهان-ذوب آهن قرار گرفته و نزدیکی آن به شهر اصفهان و دسترسی آسان و موقعیت مناسب آن باعث ایجاد یک قطب صنعتی خصوصا در زمینه صنعت تراشکاری و فلزکاری و نیز تعمیر و فروش ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی گردیده است که در سطح منطقه ای، فرامنطقه ای و ملی خدمات ارائه می دهند و روستای کرسگان را به منطقه ای صنعتی با اقتصادی باز تبدیل کرده است.

نام روستا کرسگان به معنی مرغزار و چمن زار می باشد (کرس = مرغزار) که قدمت آن به حدود ۴۰۰ سال پیش باز می گردد.این روستا از توابع بخش مرکزی شهرستان فلاورجان در ۲ کیلومتری شهر فلاورجان و نیزدر ۵ کیلومتری شهر اصفهان که در طول ۵۱ درجه و ۳۳ دقیقه شرقی و عرض ۳۲ درجه و ۳۴ دقیقه شمالی قرار دارد. این روستا از شمال به روستای جولرستان و از جنوب به اتوبان ذوب آهن و از غرب به روستای موسیان منتهی می شود. کرسگان در دشت تقریبا مسطحی قرار داشته و از شیب ملایمی که به سمت رودخانه زاینده رود می باشد بهره می برد. لازم به ذکر است مساحت تقریبی حریم این روستا به ۸۸ هکتار می رسد. 

کرسگان در مجاورت  محور اصلی اصفهان- ذوب آهن قرار گرفته و نزدیکی آن به شهر اصفهان و دسترسی آسان و موقعیت مناسب آن باعث ایجاد یک قطب صنعتی  خصوصا در زمینه صنعت تراشکاری و فلزکاری و نیز تعمیر و فروش ماشین آلات سنگین راهسازی و معدن گردیده است که در سطح منطقه ای ،فرامنطقه ای ،ملی وحتی بین المللی خدمات ارائه میکند. که به این ترتیب روستای کرسگان را به منطقه ای صنتعی با اقتصادی باز تبدیل کرده است کمااین که اکثر اهالی قدیم روستای کرسگان به شغل کشاورزی مشغول بوده که با توجه به کمبود سرانه  زمین کشاورزی نسبت به تعداد کشاورزان وهمچنین خشکسالی و کمبود آب جهت کشت های آبی ،اکثر کشاورزان از نظر اقتصادی درمذیقه میباشند.
این روستا به منظور مرتفع کردن امورات  مالی وبانکی دارای یکی از شعب بانک ملت ونیز پست بانک و قرض الحسنه امام میباشد .
امکانات آموزشی روستای کرسگان  :۲ دبستان دخترانه و پسرانه و یک مدرسه راهنمایی بوده و فاقد دبیرستان میباشد و دانش آموزان مجبور به رجوع به مدارس اطرف در مقطع متوسطه می باشندوهمچنین این روستا دارای کتابخانه عمومی با ۵۰۰۰ جلدکتاب میباشد که درطبقه دوم مسجد جامع روستا دایر گردیده است .

در سال ۹۳ چندین طرح عمرانی با پیگیری های مسئولین روستا و کمک های مردمی روستا به بهره برداری رسید که از جمله آنها می توان به ساختمان اداری فرهنگی دهیای کرسگان با زیربنای ۹۶۸ متر مربع در ۴ طبقه همچنین سالن چند منظوره شهدای کرسگان با زیربنای ۱۶۸۰ متر مربع و سالن طرح سالحین با زیربنای ۵۳۰ متر مربع جهت انجام ورزش های رزمی اشاره کرد.

مسجد جامع کرسگان و حسینیه حجت بن الحسن و آستان امامزاده شمس الدین کرسگان که در  نزدیکی آن گلستان شهدای این روستا واقع شده که از اماکن مذهبی این روستا می باشند آستان امامزاده شمس الدین کرسگان دارای پتانسیل بالقوه جهت گردشگری مذهبی میباشد که درصورت سرمایه گذاری از طرف مسولین قابل استفاده دراین زمینه خواهدبود . ساختمان گلستان شهدای این روستا در حال تکمیل و احداث می باشد. کرسگان در دوران دفاع مقدس تعداد ۱۰ شهید و ۳ آزاده و نیز حدود ۶۰ جانباز را تقدیم ایران اسلامی نموده است.

 

برای اطلاع از طرح روستای الکترونیک شرکت پویا وب سپاهان کلیک کنید.

دهیاران محترم در صورت تمایل می توانند از طریق لینک های زیر درخواست خود را ثبت نمایند:

 

درخواست مشاوره                درخواست کاتالوگ              درخواست پیش فاکتور                   سوالات متداول                   مشخصات پکیچ ها

 

خدمات پویا وب به :

مردم                   دهیاری                 شورای اسلامی

 

جهت کسب اطلاع از طرح های شهرداری الکترونیک کلیک نمایید